Tlak sílí, Amazon po vzoru Nike stahuje veškeré zboží Redskins. Ti se nakonec zbaví indiánských motivů

Tlak sílí, Amazon po vzoru Nike stahuje veškeré zboží Redskins. Ti se nakonec zbaví indiánských motivů zdroj: Profimedia

Mezi společnosti, které do NFL pumpují miliony dolarů, patří i internetový obchod Amazon. Ten nyní zakázal prodej zboží s motivy Redskins dokud tým nezmění svou přezdívku.

Washington Redskins skutečně změní letitou týmovou přezdívku. Po velkém tlaku veřejnosti a finančních partnerů plánuje vedení organizace změnit klubové logo a odstranit z týmové identity indiánské motivy. 

Klub ve svém prohlášení uvedl:

“Vzhledem k nedávným událostem v naší zemi a zpětné vazbě od komunity Redskins oznamují, že provedou důkladnou revizi názvu organizace. Zahájili jsme také jednání s vedením NFL.”

Majoritní vlastník Redskins Daniel Snyder přitom ještě v roce 2013 prohlásil: “Klub svůj název nikdy nezmění. Nikdy! Na to můžete vzít jed.”  

O sedm let později se situace výrazně změnila a na vedení klubu tlačí nadnárodní miliardové společnosti v čele s Nike, FedEx a Pepsi, ke kterým se nyní přidal i Amazon.

Sponzor společnost PepsiCo vydala prohlášení: 

“Věříme, že je čas na změnu. Jsme rádi za kroky, které klub oznámil, a těšíme se na pokračování naší spolupráce.” 

Novým kritikem kontroverzního názvu se stala společnost Amazon. 

Mluvčí společnosti oznámil, že Amazon stáhne všechny kolekce Redskins včetně dresů, triček či šperků. Prodejci budou mít 48 hodin, aby všechny produkty s motivem Redskins stáhli z prodeje. 

“Opravdu odebíráme z prodeje produkty s motivem Redskins,” zní z Amazonu

Redskins informovali, že provedou důkladnou analýzu a vyberou novou týmovou přezdívku.